Sunday, July 24, 2011

Ucapan Selamat Malam

aku tidak mengharapkan sesuatu dari jangkaan dan balasan. Izinpun ucapan selamat malam , yang sering aku titipkan dengan jari jemari untuk menghantar pesanan ringkas hampir setiap malam bagi memenuhi ruang malam kau dan isi pesanan bimbit kau.


melalui pesanan itu, aku menjadi orang yang tidak lupa, aku meratap kasih terhadap kau, dan aku menjadi seorang yang penyabar. aku tidak mengeluh , untuk mengharapkan kau menajadi seorang pemantun yang berbudi aku berbelas kasihan.


cukup sekadar melihat di kaca bimbit kau untuk melihat ucapan tersebut. bukan 24/7 yang menjadi istilah buku kamus untuk aku membalas ucapan tersebut. ikhlas dan sifat jurju aku diakan itu yang wujud dalam hati seorang bernama kaum hawa yang aku sanjung dah puja. 


Biarpun aku bukan lagi bergelar seorang .....

No comments:

Post a Comment