Wednesday, August 24, 2011

Ramadhan pergi,Eid kembali

 Ramadhan pergi meninggalkan kita. lagi sekali  aku di sambut dengan  bulan keberkatan bersama meyambut Eid pada tahun ini. mungkin ini rezeki aku di panjang umur untuk bertemu bulan al- mubarak yang penuh berkat.siapa tahu aku di hitungkan hari untuk meninggalkan dunia pada hari mulia ini. dan siapa sangka aku di temani keluarga aku sendiri bagi meraikan hari raya setelah lepas dari azab tahan lapar dan dahaga selama sebulan. mungkin aku tidak tahu apa maksud sebenar apabila berpuasa dia bulan ramadhan. yang aku tahu tidak makan dan tidak minum dan menahan nafsu. mungkin aku tidak di kurniakan NUR dari Allah s.w.t. sampai satu saat mungkin aku di berikan hidayah untuk mengetahui  maksud sebenar erti berpuasa. 


"tadah tangan aku mengadapmu ya tuhan, di tambah di panjatkan doa, agar puasa aku di berkati, biarpun aku di cipta sebagai makluk yang menurut perintah mu ya Allah yang lemah.mungkin aku tidak sempurna bagi di sisi mu ya Allah. tapi aku bersyukur menjadi hambamu yang kenal erti kesyukuran...."

No comments:

Post a Comment