Thursday, September 15, 2011

bukan batu tapi manusia



pada awalnya aku dibekal kan dua batang rokok untuk di tuju. sepanjang perjalan tu juga. aku menghembus  ke dua-dua rokok tu sampai menjadi puntung. penat !! bukan penat untuk memandu .tapi aku di pandu rakan aku sendiri.


duduk aku di bangku kerusi. aku di sapa kedua orang tua. dari segi riak wajah nya. berbeza manusia yang aku rasa aku jumpa sebelum ni. keringat keluarga yang penat lelah mencari rezeki untuk anak mereka sendiri sampai ke puncak menara gading biar pun lepasa ijazah mahupun langkah ke negara orang.


"abang tolong angkat barang to ke depan "




tuhan kurniakan aku hati yang lembut . aku pandang dan aku lihat perbuatan yang berlaku di depan mata aku sendiri sambil melihat wajah yang hendak aku tatap . mungkin bukan cahaya aku nampak. tapi seorang anak muda yang cekal, tabah, biarpun yang selama ni aku sangka kan manusia yang di kelompokkan dalam manusia yang keras si seperti batu.


aku bukan seperti begitu. mungkin aneh bagi aku sendiri. kehidupan manusia bukan saja percaya kepada karma, tapi di susun oleh tuhan . corak hidup kita sendiri. aku sendiri inginkan begitu. tapi aku sendiri di acu oleh tuhan sehingga kini. dan aku sendiri yang mampu ubah diri aku.






aku tabik sahabatku

No comments:

Post a Comment