Friday, September 30, 2011

Di bahagian malaikat dan iblis

   '' anda mempunyai pilihan, hidup manusia tidak sama seakan malaikat dan iblis, begitu juga sifat sepunyai. tapi kita menjadikan hidup kita seperti bertopengkan iblis dan bercirikan malaikat, untuk apa - hipokrit "


seawal pagi aku capai tuala sambil pegang erat sebakul yang berisikan sabun mandi,pencuci muka, dan berus gigi. jejak nya kaki aku ke tandas, cermin merupakan pandagan pertama aku untuk kenal siapa diri aku. mungkin omongan kosong yang dapat aku cerita. aku ni kurus ke, gemuk ke, tinggi ke dan siapa diri aku ???


aku tatap muka aku dan aku rasa nya ia sendiri . tapi tak sama dengan jiwa aku. aku mula terfikir. selama ni aku hidup berpandukan apa ?? aku cuma berlakon di depan orang ramai yang selama ni orang anggap aku yang bersifat sederhana.  hebat !!! dan suka !! kawan ingat kau bukan di cipta khalaf di muka bumi ini untuk menjadi iblis. 


kenapa aku ?? tidak orang lain !! tuhan ciptakan aku dengan orang lain sama. aku di cipta untuk membezakan makluk tuhan yang ada. binasa !!

2 comments:

  1. mior, kita semua sama (k aku tak tahu nak komen apa jadi aku komen gitu, kikikiki)

    ReplyDelete