Saturday, September 24, 2011

pecahnya botol kaca hitam

aku juga manusia yang ada hati dan perasaan. hidup siapa tak sempurna kalu tidak di kurniakan perasaan untuk merasai sedih dan gembira. binatang juga mampu merasai perasaan begitu. umum nya aku tak pernah kisah sepanjang aku kenal kau , apa kau buat dan apa yang kau sendiri nak. 


tapi sayangkan... aku bukan seorang manusia yang mampu mengikut turut kata apa yang aku cuba sampai kan dan buat kau faham. aku dan kau merupakan sebahagian diri masing-masing, tapi membezakan kita ,belum cukup sempurna. 


mungkin bukan aku orang yang di pilih. aku tak pernah nak letak kan diri aku sendiri seperti manusia yang memegang tongkat sakti yang punyai kuasa ajaib mampu buat kau tersenyum. bila aku tanya pada diri aku sendiri jika aku tujukan sesuatu soalan , jawapan yang aku terima ada berbentuk "?" , "?" dan "?"....


mungkin aku sendiri tak suka apa yang kau mempersoalkan dan apa kau buat pada kejadian tersebut tanpa aku sendiri tidak tahu . rasa di perbodohkan ibarat manusia yang baru lahir ibarat katak di bawah tempurung.semua berlaku secara tiba-tiba.


betul!! tak semua benda aku perlu tahu. jadikan lah aku patung yang tak mampu berkata apa-apa setelah aku tahu benda itu sendiri. ( tak semua benda kita perlu tahu ) hati sapa tak pecah seperti botol kaca yang jatuh. benak hati menjadi hitam untuk rasa semua perasaan yang tuhan kurniakn....

No comments:

Post a Comment