Tuesday, September 13, 2011

Tipu vs Hipokrit

aku yakin dan pasti.setiap manusia pernah menipu. istilah menipu di kaitkan dalam kehidupan diri kita sendiri adalah kelentong.tipulah kalu aku sendiri tidak di label kan sebagai manusia yang hipokrit. mungkin istilah hipokrit itu terlalu besar bagi diri aku dan mungkin bagi khalayak umum. bagi orang yang bercinta, istilah tipu di gunakan akibat salah faham bagi kedua mempelai yang konon nya mengalah kan orang yang dah berkawin mendirikan rumah tangga. mungkin dari segi ceritara yang aku sendiri nak ungkapkan dalam cerita semua berkaitan dengan aku. mungkin ?? mungkin tidak ?? semua berkaitan dengan tipu dan hipokrit.




TIPU


aku kenal kau tak lama, buat masa sekarang ni hampir12 bulan untuk kenal diri kau sendiri. tapi mungkin bukan sepenuhnya mungkin separuh. mungkin aku tahu biar pun selama aku hidup di samping kau selama 12 bulan tak cukup kenal, tapi aku tahu erti tipu dalam kehidupan seharian aku. mungkin jika aku mengistilah tipu itu kepada tahun, mungkin aku kenal tipu itu lebih bertahun-tahun . mungkin ada kebaikan. kau kelentong (tipu ) aku sebab kau sayang aku. semua nya menglibatkan berkenaan dengan perasaan dan hati. tidak semudah yang di jangkankan untuk menjaga hati. sanggup menipu untuk menjaga hati orang. mungkin benda ni betul. tapi semuanya bergantung kepada keadaan.


HIPOKRIT


bagi aku hipokrit lebih keji berbanding dari jadi penipu. rasa diper bodohkan  bila diri di ' menganjing' orang lain. apa masalah yang timbul dan persoalan yang nak di persoalan kan pada diri sendiri untuk jadi seorang yang hipokrit. untuk ke baikan orang lain. dendam ?? yang rasa hidup berdendam ni sampai tak ada penghujung jalan dalam diri aku dna kau sendiri. mungkin itu jalan yang terbaik. hidup bergelumang ber pangkatkan HIPOKRIT . mungkin aku dan kau di kategori kan sebagai manusia yang bertopengkan iblis dan syaitan. tapi datang buruk nya dalam diri aku sama ada kau , bila ter kantoi membuat sesuai kerja yang tak ada istilah clean job.semua tidak sempurna. biar pun dari segi percakapan. padangan mahupun sebaliknya. 




aku cuma mengunggu..

No comments:

Post a Comment