Sunday, May 29, 2011

Gelora Naluri


Hello,


This is my first days in campus for the sem 3. Hiba sangat bila tinggal kan keluarga dengan rakan-rakan yang selama ni ibaratkan air yang di cincang tidak putus-putus. Hari pertama ni membuatkan penulis rasa terseksi , meskinpun perjalanan yang di lalui penulis sudah menjadi kebiasaaan sepanjaang ulang alik ke Arau dan Teluk Intan. Tambahan pula, hidup lebih rasa di himpit gelora setibanya di campus dengan sibuk pendaftaran kolej, yang mendapat dengan tanda tindakan pihak kolej menyaman di atas kesalah kipas yang kotor pada semester yang lepas.

Dibebankan lagi, hidup penulis pada hari tersebut, di timpa kesusahan apabila mendapati berjalan kaki untuk membuat report akibat kehilangan kad matrix. Bermandikan peluh la juga semata-mata untuk membuat report bagi mendapatkan kunci bilik. Akhirnya pejabat pendaftaran kolej tutup tetap waktu yang tertera di pintu kolej.  Sudah la bermandi kan peluh dan berjalan jauh, pejabat kolej pun tutup di saat akhir. Biar pun hati ni mengeluh sifat kesabaran hanya dapat mengungkap ketabahan hati si penulis semasa itu.

Naluri penulis kian berkocak , bila hati ini menjadi benak dengan perasaan yang rasa merindui sesuatu dalam diri penulis. Dalam satu ketika penulis merasakan , beliau tidak tahu apa yang di cari dalam hidup beliau setibanya di campus. Begitu juga dengan fikiran yang bermain di kepala penulis sepanjang beliau di sini. Penulis mendoakan dan berharap sesuatu yang menjurus ke arah berkiblatkan kanan terus di samping penulis.



p/s dont be sad M.A

No comments:

Post a Comment