Monday, June 6, 2011

Arau to Jitra


Hello,


Ok now we forget about the last entry. Second week dekat campus minggu weekend yang terbaik . Sacara tak langsung ye buat kerja gila kayuh basikal dari Arau Perlis ke Jitra Kedah . Orang elok selalu naik kereta. Elok pagi-pagi buta-buta to boleh berbasikal. Even tujuan utama nak pergi Jitra semata-mata sebab nak merasa kenikmatan Char Kuei Teow. Dekat 10 rider juga la yang berkayuh malam tu. Sepanjang perjalanan tu juga kayuhan bertenaga di beri setiap rider dalam 25 KM sejam. 



Memang terbaik no brake tambah lagi dengan mash tengah jalan. Even tayar yang digunakan to off road pun boleh bertenaga bagi orang yang pakai tayar on road. It seem being good bila orang ramai tengok dari kedai makan respect kayuhan  pagi-pagi tu . Even mat rempit yang main tengah jalan pun membunyi kan HON bagi menghormati kayuhan yang berhempas pulas dari Arau. 



Paling mengelikan dan mencuit kan hati boleh pula sekumpulan makluk Allah "anjing" boleh buat metting tengah jalan . Lintang pukang juga la. Last-last tengok anjing yang takut dengan rider. The best part. 2 rider tertinggal sikit dekat belakang , risau kene kejar dengan makluk Allah tu, dengan divider dorang redah semata-mata takut kene kejar . Bersepah juga la mengayuh basikal tu. Masing-masing tukar gear lagi ringan semata-mata nak speed.


Sampai je Jitra, misi yang wajib untuk makan yang di pendam sepanjang perjalanan. Tak sampai lagi Char Kuei  Teow, air yang dah di order dan sampai dah habis. Dekat setengah jam rehat . Berasmara untuk tangkap gambar dekat Jitra . Then bertolak dari Jitra dengan mantain slow ride. Sebab ada rider yang tak seberapa fit. Kita follow ability rider yang tak larat. Balik tu satu trip ada one stop. But still maintain dengan kayuhan bertenaga.



p/s thumb up guys. Next trip to Alor Star


1 comment: