Wednesday, January 12, 2011

Have Fun




Taraaa. Ramai tak tahu kendama sekarang ni meluas dekat Malaysia babe. Apa benda tu kendama ?? Firstly kendama ni asal permainan dari orang jepun datang pun dari jepun, memang asal pun dari jepun. Thumb ups babe kalu main benda ni for sure mesti mental main. Cakap pun tak guna juga, sebab aku pun pernah main benda ni. Kendama ni banyak jenis. Maksud aku, they have a different level. Contoh nya tempat untuk bola tu landing dekat kendama to makin kecik makin sukar. The best of the kendama, dia ala-ala yoyo juga la. Tapi difficulty dia tahap gaban la juga. Dekat Malaysia sekarang ni pun dah ramai yang main. For information ,more to skaters dengan inline la main benda ni. Tapi ada la juga human biasa main benda ni. HUH . Yang bawa since kendama ni dari mula aku tahu MEMEM MANSOR . Dia main punya main,lastly ramai yang follow until dia pun ramai orang kenal la dekat area shah alam. Asal orang teluk intan. Diam tak diam Memem ni inline Malaysia . Pernah jejak ke shang hai untuk wakil Malaysia dalam inline babe. Nak tahu orang nya to gambar kat atas tu berdiri dari kanan no. dua. 



Its not to hard to learnd this thing. Boleh belajar dekat youtube. jus search je taip kendama. But more then jepun punya video la. Dorang pun main power. Banyak yang trick korang boleh belajar . For sure , bila dah dapat belajar banyk trick dengan tahap difficulty paling sukar. Automatically korang rasa hapy la. Kendama ni pun memang fresh barang jepun, Malaysian made pun aku tak pernah tengok. Tak silap aku harga lebih kurang RM 45 - RM 100 above . Semua ye berdasarkan level kendama tu sendiri. Kalu aku cakap pun macam mana rupa trick ye korang pun bukan tahu. So korang jus check out this video. Sebelum aku terlupa korang pun boleh join kendama in malaysia dekat fb. have fun babe..


                                   

No comments:

Post a Comment