Wednesday, July 20, 2011

Jalinan Mertua



dalam sebulan mertua pasti memenuhi ruang kotak sembang di bahagian bawah. ohhh !! seronok kan bila di label kan ibu mertua. pasti ??? perasan ?? apa semua ni ?? 


tapi sayang bila di tolak di tambah, bukan itu yang sebenarnya. kadang terasa hidup lebih kepada propa bila di bandingkan dengan keadaan realiti. tapi seronok hidup dalam keadaan realiti. bukan tipu terhadap diri sendiri tapi orang ramai. konon nya jaminan kita untuk hidup bergantung seratus peratus sepenuhnya kepada mertua. semata-mata untuk mendapat kan sekuntum bunga , sanggup berinteraksi dengan mertua.bukan itu caranya.


mungkin bukan niatnya. hidup dengan masalah bukan di panggil risiko hidup kawan.. tapi kita tempuh dengan cara yang ikhlas. hidup boleh di ubah bila cara layanan kita pun berubah. bila berstatus kan mertua kita ubahkan menjadi kawan. 




" hye ####"
"  aunty sihat ?? " 
"sihat, nanti aunty ingat nak datang sana. nak melawat ####. dah lama aunty tak jumpa dia"




kadang hiba bila niat asal kita nak berbaik bukan yang kita minta.kadang terasa diri memikul tanggunjawab dari mertua. mungkin itu luahan hati si ibu . cara seorang ibu meluahkan hati perasaan terhadap seorang anak ? rindunya ibu terhadap seorang anak ? mungkin juga kita menjadi orang terpilih ?


hidup.. kalu tak ada beban bukan namanya hidup. terasa diri ini bila di kaitkan dengan perasaan suka dan cinta. keadaan sudah la jadi macam ni. tapi sayang kita bukan orang yang terpilih. kita bukan juga orang yang di harapkan . sampai bila...






p/s hidup berstatus kan propa semata-mata

No comments:

Post a Comment