Monday, July 18, 2011

Dulu Kawan Sekarang Lawan

Gaduh


"saya benci diri saya sendiri,sebab saya fikir orang lain selalu buli saya. sebab saya tak ramai sebab saya tak kuat. saya sebenarnya nak KAWAN dengan semua orang. tapi orang lain sebuk nak cari gaduh"


dulu aku kau dan dia. kita merupakan kawan yang rasa tak dapat di renggankan. masa dan ketentuan yang membezakan sikap jelek bila benda dah jadi antara kita. bukan aku sorang. tapi melibatkan kawan-kawan yang lain. apa semua ni ?


sedulu ye aku ,kau dan dia di ibaratkan gundik puteri raja. tapi tak sama dengan sekarang. di sebab kau dan dia, aku tersepit menjadi mangsa seperti keldai. malu ??!! bila aku dapat tahu , keluar perkataan-perkataan bangsat keluar dari mulut masing-masing.terasa diri ni membabi buta bila dapat tahu kedaan kau dan dia .


kedaan memberontak, apa yang kau dan dia cari ? ketenangan ? aku menjadi mangsa kau dan dia. hanya aku seorang kawan, aku di lebalkan sebuah patung yang di campak sini sana. aku di anggap rakan paling hina.


"kau ambik kawan aku"
" dorang kawan aku "
" aku kenal kawan-kawan aku "


sampai bila..... aku tersepit kawan. aku nak kau dan dia kenali erti hidup manusia sebenar bukan bermusuh untuk di maki hamun dan membabi buta.


by M.A


p/s to H.P and H.S

1 comment: