Wednesday, April 13, 2011

Bukan Hari Anda

Rabu
13.4.2011

Tahniah seorang insan yang di kurniakan yang tidak bernasib baik, setelah mendengar sesuati utusan yang harus memerah kan keringat otak untuk menghadapi dugaan.

" ya Allah , berikanlah aku kekuatan untuk mengadap semua ni ya Allah. "

Terasa beban sangat bila dapat tahu sebuk dengan aktiviti luar, test, quiz , presentation. Belum masuk masalah rumah tangga. Elok sangat bila di tambah dengan masalah kewangan.Tengok dompet pun dah kering. Dah masuk sehari tak makan, yang boleh menjadi alas perut biskut kering. Semak kan lagi kepala otak ni dengan habuan bila nampak orang yang selama ni kita percaya....

" esok boleh kan teman saya riadah petang-petang ? " 
" ohh .. awak tak boleh la,esok saya kelas pack sangat samapai petang. " 
 " sorry ye,"
 " eh tak apalah , lain kali boleh, tak apa" 

tett ,,, tettttt,,,,

" eh , tak perlu malu-malu , jalan je, bukan tak nampak , ? "
" awak, jangan la marah. Dia yang datang dekat saya . "

Tahniah. Sebab insan yang bertuah. Sampai satu saat bunyi handphone tak berbunyi dah.  Malas nak fikir dengan masalah yang beban, yang di tanggungan seorang ehsan. Sampai satu ketika , satu pentunjuk yang      betul-betul depan mata, apa yang berlaku.

Jam 4.30
dalam hati
" oh,boleh pula ada beg dia dekat sini ? Dah tahu sangat terkenan "
" tak jumpa lagi bagus dari sakit hati ."

Naik je tangga library, orang yang sama, pasangan yang sama.tahniah lagi sekali buat seorang bernama ehsan. Hari ini bukan hari anda. Bila terfikir balik ayat " ohh.. .. awak tak boleh la,esok saya kelas pack sangat sampai petang" 


p/s terima kasih kenapa N.A.N anda mempunyai niat yang ikhlas, tapi anda tidak memahami orang lain bila rasa di tipu dan di pekotak katikkan.


1 comment: