Monday, July 11, 2011

Lobos Kebahagian Diri

Asal nya kau mencelakan diri kau semata-mata untuk melihat diri aku. Tapi aku sendiri tak pernah sedar. Betapa bodoh dan celanya aku sepanjang aku kenal kau ibarat baju yang kau pakai siang dan malam aku tahu warnanya dan bentuknya. Kini aku sendiri sedar.


 Aku di ibaratkan seperti menerima hukuman gantung oleh Tuhan yang di bogelkan di dalam api neraka. Kering dan kontang nya hidup aku , menyusah kan diri sendiri untuk mendapatkan kebahagian yang aku cari dalam lorong liku-liku.


"Tuhan bogelkan lah diriku seperti kau campakkan hati aku ke liang lahad yang penuh azab dari aku terus membinasakan diri,


..celupkan kan lah aku seperti di hembus bau bau sampah sarap bagi megetahui jauh beza langit dan bumi apabila aku cecah ke bumi hari ini " 


Aku sindiri meloboskan kebahagian diri sendiri. Aku tidak cukup menjadi raja yang di pipih sebagai raja sehari. Bila di tatap sehari demi hari. Mungkar dan nangkir tempat aku menatap mencari jalan hidup yang berpandukan hitam. 


by M.Amir

No comments:

Post a Comment