Thursday, July 7, 2011

Dimamah Usia Hidup Adik dan Abang

Allah tidak mencabul usia aku dalam kehidupan.Yang asalnya aku berbogel tanpa sebarang seutas benang yang halus di bias seputih kaca. Tapi Allah kurniakan aku dengan kulit putih dan petah berbicara. Cara aku sujud padamu yang SATU . Aku di ajar , bagaimana hendak mengira , hendak menulis. Sehinggakan usia aku mencecah ibarat sehelai daun pisang yang hijau kehitam-hitaman .


Aku tidak seperti dulu lagi, menjadi insan yang baru ingin berdiri, yang dulunya di bantu usapan yang manja. Kau pijak aku, kau tindih aku ibarat aku seorang bayi yang tidak tahu apa itu erti kedewasaan. Dan aku sendiri tidak pernah terlintas , kau mengelar kan diri engkau seolah-olah tuhan yang tandus dengan ilmu dan kedewasaan hidup.


Kau manusia yang hidup berteman kan botol kaca yang selama ini aku anggap teman sepermainan syaitan. Biarlah kaum adam dan hawa berkata aku seorang yang sombong dan bongkak . Dari aku memiliki perasaan dan nafsu seperti syaitan anjing yang aku perlu hadap. Keluh hati untuk menjaga hati dan perasaan mu wahai seorang abang konon nya dalam kehidupan seharian yang aku pijak ini.




p/s umur mu tidak setanding akal mu kawan


by M.A

No comments:

Post a Comment