Monday, March 14, 2011

Anda Sama denga Saya, Tapi Berbeza

14/3/11
4.00 pm



huh,

Anda sama dengan saya,tapi berbeza. Apa yang sama ? orang kata ada benda yang sama antara kita,tapi kita sendiri tak sedar. Tak kisah dari segi apa. Hakikatnya kita sendiri mengalami nasib yang sama,cara yang sama,situasi yang sama. Cuma waktu membezakan antara kau dan aku. Tak banyak beza pun antara kau dan aku. Yang beza selamani aku dengan kau sendiri adalah peringkat  umur. Perlu ke nak bagitahu atau fitrah dunia sendiri. Umur ni menjadi aras tanda, fikiran yang matang atau di layan seperti kanak-kanak yang kenal hati dan perasaan orang yang sama yang kita suka. Perlu untuk diri sendiri untuk mengubah orang lain untuk di sukai atau menyukai. Dapat mengubah ke hati ,kalu kita sendiri usaha , memalukan diri sendiri untuk mendapat kan sesuatu benda yang betul-betul kita mahu. Even sekali apa pun kita lakukan hati dengan ikhlas dan terbuka. Hati sapa yang terbuka ? Bukan hati diri sendiri,tapi hati orang yang kita sayang.



 Kita tetap sama, dapat layanan yang sama, kita di perhatikan orang yang sama, di sukai orang yang sama. Masa membezakan kita , tak kira la siapa yang mendahului.Tak semesti nya apa yang kita rancang dapat, dan tak semestinya yang dapat tu kita punya, miliki selamanya. Tapi aku sendiri yang nak terbaik. Sampai bila nak macam ni, perlu ke manusia  di definasikan perlu hidup dalam dengan titik noktah atau ada jawapan setiap yang hendak tahu penghujungnya. Mudah sangat ke bila di hidup kan di bumi nyata bergelumang dengan timbul tanda tanya ? Sempit kan otak,berjaga sampai malam untuk fikir benda yang kita rasa tidak dapat di ubah........


p/s 
kadang diri sendiri penat,tak terdaya nak buat semua ni bila depan mata. Bagi aku tak ada beza atau kurang nya bila 


No comments:

Post a Comment