Sunday, May 22, 2011

Still On The Right Side


I really hope that, i am still on the right side in this sem break. Even rasa dah berbulan penulis tak blog then online . Sedangkan 3 hari berlalu melintasi masa yang terpampang di depan mata. Kadang rasa diri ibarat "kertas" yang di conteng kemudian di renyuk menjadikan sehelai atau segumpal sampah yang tidak berguna. 3 minggu hari di peroleh melalui hidup di halaman sendiri di habiskan masa bersama keluarga dan rakan-rakan. Duit yang memenuhi kocek dan poket pula kering-kontang ibarat " mesin atm yang di gunakan seperti 24jam. Kemana perginya duit-duit di labuh kan, penulis sendiri tidak pasti. 

Mencari arah kententuan di halaman sendiri , sama ada ke arah yang betul atau pun tidak. Masa yang kian berlalu yang tidak dapat di undurkan di habiskan dengan rutin harian. Bangun seawal pagi dengan menonton television, makan , dan mecari kesenangan hati ( cuci mata ) di petang hari. Kemudian masa di habiskan di waktu malam yang lebih di kenali dengan lebih masih muda di habiskan di studio dan aktiviti malam bersama rakan sambil di bekalkan secawan "kopi " yang di jadikan pembasah tekak bagi membuka sesuatu al- kisah yang di kongsi bersama rakan-rakan.

Kadang diri penulis tertanya-tanya di manakan ruang hidup penulis bersama keluarga selama 3 minggu. Ibarat dunia yang kian terbalik, pada malam ye penulis berjaga, dah siang nya penulis menghilang kan diri , sedangkan petang ye sesi bersama keluarga patut di luangkan , begitu juga dilarut malam. Di panjatkan doa di iringi bersama setelah mengetahui kemudahan hidup untuk kehidupan di dunia untuk menimba ilmu di mudahkan bagi meneruskan hidup di masa semesta hadapan bersama rakan-rakan yang berjaya menempat kan diri di kolej. Mengharapkan sesuatu perubahan yang lebih baik semesta yang sebelum ini dan memperbaiki estetika yang bergelar manusia yang normal.

Disamping itu, hati tertanya di samping menunggu keputusan yang akan tiba bagi mengetahui nasib pada semesta yang sebelum ini. Mendoakan sesuatu dan mengharap kan sesuatu yang memboleh kan berbangga dengan pencapaian kendiri  yang bertambah baik. Rasa sayang dan sebak bila memikirkan nasib dan keluhan hati sepanjang berada di tanah asal ye tempat penulis lahir. 


p/s make a change M.A

No comments:

Post a Comment