Thursday, August 25, 2011

kita berkawan biasa. boleh ?

"apa keputasan kau?"
"kita berkawan biasa, boleh ??"
"boleh aku tahu kenapa ?"
" sebab aku tak sanggup dah nak dengar benda pelik-pelik dan apa aku sendiri nampak."




aku nak kau berubah. mungkin dengan kawan biasa pun manusia mana pun boleh berubah. betul tak ?? sekurangnya kau tak mengharap aku seratus peratus untuk berubah. mungkin kau dah cukup kuat untuk berdiri pijak di bumi yang nyata. kau pun dah besar. boleh berfikir. kawan biasa pun dah memadai.




aku ibarat manusia yang dahulu nya di bekalkan kain putih yang suci. tapi tidak sama seperti sekarang. apa yang kau nampak, apa yang kau sendiri baca . sekarang ni aku merupakan sehelai kain bukan lagi berwarna putih. sedangkan aku sendiri memilih jalan tersebut. memang ternyata. tuhan mengurniakan sifat wanita dan lelaki yang berbeza dan tidak sama. aku yang tidak mempunyai apa-apa dalam hidup aku, kini ibarat hidup merempat di tepi jalan. hidup aku seperti sampah. lebih teruk dari sampah. 


mungkin persoalan nya kenapa aku berbuat begitu ?? kau menunggu sesuatu jawapan yang tepat dalam diri kau ?? kau juga menganggap diri kau paling terseksa apa yang engkau alami. aku tetap beralah. sedangkan aku hidup dengan tangan kosong. apa aku dapat ?? semata-mata aku sayangkan kau. aku sendiri akur yang aku melalukan kesilapan. aku tahu keputusan yang tetap kau berikan adalah muktamad " kita berkawan biasa".


perempuan
aku tidak memaksa dia untuk mencintai aku.perempuan itu sendiri faham keadaan aku . kenapa tidak kau ?? aku buktikan yang aku tidak berdamping dengan dia biar pun perkataan sayang di keluarkan dari mulut masing-masing. aku tahu hati kau, bagaimana pula hati aku ? aku tersepit kau tahu. aku cuba untuk mengubah haluan.dari aku cuba terus menipu kau. 


gambar
aku terdesak, dan aku tersepit. itu membuktikan yang aku sendiri membuat kesilapan. kau mahu aku berubah.   aku cuba buat kau bahagia.tapi kau tak nak aku sendiri sedih sebab kau. apa perlu aku buat. aku tahan apa yang aku nampak,sampai satu saat. biarpun aku tidak di beri tahu, aku tahu benda tu akan terjadi. tapi aku tidak pernah mengungkit atau mempersoalkan soalan tersebut.aku juga mempunyai perasaan terdetik untuk bertanya. apa HAK aku ? mungkin aku sendiri terlepas untuk bertanya, jawapan yang kau berikan tidak memuaskan apa yang aku harapkan jawapan aku keluar dari mulut kau sendiri. "bicara soal HAK "






aku meletakkan diri aku 100% menjadi kesalahan aku sepanjang kenal bersama kau.sebab aku tidak tahu apa yang perlu aku tuturkan dari mulut aku sendiri. 

No comments:

Post a Comment