Friday, August 12, 2011

Pemergian Satu Penghormatan

" kalu aku tak ada, kau tolong jaga dia. tengok-tengok kan dia.ahaha,untung berbadan dua, apa boleh buat dia pilih kau dari aku kan.  "
menyapa bahu dalam  nada yang sinis dan gurauan, dasar hakikatnya kata-kata yang benar.


mungkin itu satu gurauan bagi kau, tapi dalam dasar hati aku sendiri terdetik. aku redha. bukan bermaksud aku penat menunggu,atau aku tidak mahu berubah.  tapi aku hormat satu kententuan yang datang. bukan aku sendiri yang memilih jalan ini. mungkin bagi kau , aku yang jadi menyebab kau menjadi macam tu. aku cuba dan terus mencuba . 


"penungguan satu penyeksaan" 


manusia yang selalu mengungkapkan kata-kata ini sebagai sakti hidup mereka sendiri. kalau lah betul kata-kata tersebut menjadi peganggan hidup kau selama ini. cara aku pula lain. mungkin aku terfikir yang kau perlukan aku , tapi kau menjadikan diri kau sebagai syaitan yang inginkan sesuatu dengan cara menindas,memaki hamun. agungnya diri kau seperti maharaja dan pemaisuri yang duduk di singgah sana yang merasakan kau menentukan segalanya dan kau juga menentukan setiap persoalan adalah betul jawapanya.


aku hormat setiap keputusan yang kawan aku sendiri lakukan. aku buat untuk diri kau, aku dan kawan aku. aku tidak mahu hidup aku di lebalkan sebagai orang ketiga. pernah kah kau terfikir mungkin tidak pelik bagi orang ramai. pencarian teman hidup hanya di sekiling kita. mungkin jangka masa yang membuat kan orang ramai berasa pelik hakikatnya nampak di depan mata.adakah hidup kau di agungkan dengan kata-kata manis atau sindiran  dari sahabat sendiri. termasuk diri aku .


bila dah suka, apa yang di dengar.apa yang di tulis dan apa yang di terima melalui pesanan ringkas atau pun dia muka buku. sudah tentu itu menjadi petanda orang lain melebalkan diri kau di buai perasaan cinta. bagaimana dengan diri aku ??? sampah ...... mungkin aku malu. diri aku sudah puas di maki hamun...


satu pemergian satu penghormatan...

No comments:

Post a Comment