Sunday, March 27, 2011

Keperluan


huh,

'lagi kau banyak fikir lagi kau sakit hati mior amir " , " kalu kau rasa nak enjoy hidup kau mior kau tak payah susah kan diri untuk orang lain, even kita tahu dia suka ke tidak dekat kita " , "aku nampak sem dua ni kau tak semangat la mior.kenapa ? " malu kan bila orang tanya macam ni dekat diri kita sendiri. Rasa diri sendiri macam bermasalah. Kadang letakkan diri ni macam mengalah kan orang yang dah berumah tangga. Sampai bila nak macam ni, orang lain pun rimas tengok, kadang sedar apa yang kita buat,apa yang kita nak cuba buat. Untuk sapa ? Pada siapa ? dan PERLU ke ? Ibarat benda ni harus sangat ke untuk keperluan hidup kita sendiri.

Benak hati ni ,apa yang di suruh,apa yang di arah semua kita buat, kita laksanakan. Terpaksa atau ikhlas ? Tapi bila kita dah tahu satu benda yang paling memberikan jawapan yang kita selama ni tertanya. Semua dah terjawab. Tapi hati ni masih terkejar. Tapi penat ... Apa yang kita buat ,apa yang keluar dari mulut kita. Semua nya di anggap macam boneka. Semua amalan dan percakapan keluar dari mulut ni semua di anngap salah. Balasan ke untuk masa kenangan silam yang perlu di tanggung. 

Hati tertanya , kadang apa yang kita lihat ,kita suka benda tu,apa yang dia buat kita suka. Kita sendiri terfikir hidup ni perlu di tonjol kan ,kadang-kadang hati ni mengharap apa yang kita nampak semua nya betul dan nyata. Sampai satu saat, bila kita sendiri rasa mengharap. Kadang depan mata tu juga la, hati ni terkoyak . Sebab apa yang di harap, semua nya tak menjadi.  


p/s tutup mulut,ibarat kehidupan sentiasa bermula dari kosong, keep going mior amir 

1 comment: