Monday, February 28, 2011

Battle Of The Band On Campus

26 FEB 2011
Awesome man !!! Event dalam campus pun ada juga events battle of the band.  Terserlah la juga perfomance. Dekat 10 band yang daftar masuk comp ni. Im the part of the crew. Jadi balaci pun kira berbaloi la juga, gara-gara masuk free. Boleh tahan la dalam 10 band tu dekat 4 band yang menarik audience dengan juri. Macam-macam lagu yang deorang ni bawa dan macam-macam gendre deorang ni main.Apapun puas la juga 10 band main. Respond band pun baik. Tapi ada juga la band yang dah lama daftar tapi nak decide lagu sehari sebelum comp. Cerita nya memang tak dapat la. Mahu tak tunggang langgang, tambah voc tak ingat lirik. Atas sokongan padu audience rancak la juga event ni. Kalu tak event ni tak dapat nak jalan sebab ada bantahan pihak tabligh kononnya event ni melalai kan. Sampai aku datang aku kene halau,sebab tak sedar aku duduk bahagian perempuan time setting barang. Tebal la juga muka kene halau.


Dalam 10 band tu juga,aku tak tahu yang dekat separuh tu, member aku sendiri main. Senior aku pun boleh tahan juga la band dia.Kawan aku sendiri Eppy being a drummer. U have attitude man. thumb up. Most of them banyak main guitrar la. Dalam semua band tu, aku jumpa satu band yang betul-betul aku minat. Memang terbaik. Sebelum band lain-lain start perform , aku dah tahu band tu paling terbaik, main lagu the strokes. voc dia siap main lead guitar, line up band deorang pun terbaik.Crowd pun boleh tahan,semua audience support.Tapi sayang.... Semua penonton duduk atas kerusi. Kalu betul-betul events tu dapat kelulusan, Rock Zone dah lama di buka. Silap-silap body surf pun boleh jalan. Al maklum la ala kadar je mampu.Bukan macam gig dekat luar.Tapi paling respect event ni sama juga macam dekat gig.Bila nak start je. Orang semua baru nak start beli tiker.

Gambar kiri ni band yang jadi johan comp. Btw terbaik perfomance band ni. Sebelah kanan tu pula mamat jambu tu Sam. Ramai peminat kut. Tambah-tambah crowd dari chick .Double thumb up Sam. Tapi ada juga band yang rasa kurang menyerlah.Maybe dorang tak perform terbaik , ada juga tak prepare, then ada juga salah pilih lagu,tak ingat lirik. Sampai juri naik bosan,penonton menguap . Yang menarik juga , comp ni ada juga line up dari kawan hawa. Tapi tak semua la. Yang lebih menarik ye. Kalu biasa kita tengok perempuan cuma jadi voc, ada juga yang pandai ketuk-ketuk. Not bad la juga dia main. BTW to penghias masa comp.Apa pun enjoy la juga yang selama ni sekian lama tak pergi event tak tengok comp band . Thumb ups babe




 basses terbaik 
 he awesome man !!
 first place




No comments:

Post a Comment